tiistai 10. tammikuuta 2012

Painotavottelua

Paino on tosiaan tässä kuukausin kuluessa tasaiseen tahtiin noussut. Selvä merkki siitä, kuinka kamppailu kilojen kanssa tulee olemaan jatkuvaa taistelua hamaan tulevaan saakka. Minä en voi lepsuilla, sillä sen seurauksella tulee taantumus ja repsahtaminen vanhoihin tapoihin. Kyllä minä sitten ja sitten-ajattelu kostautuu pahimmalla tavalla ja vaivalla pudotetut kilot tulevat pikavauhtia takaisin.

Pitkän ajan painotavoite olisi juosta se puolimaraton alle 70 kiloisena. Viikkotavoitteet on minulla ylhäällä itselläni, julkaisen ne jahka vauhtiin pääsen. Kuukausittainen punnituspäivä minulla on joka 19. päivä. Johtuu siitä, että kuntokalenteri alkoi kyseisenä päivänä ja silloin kävin puntarilla ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Joten pidetään se! 19. Tammikuuta on siis totuuden hetki ja Joulukuussa laskemani tavoitteen mukaan minun tulisi painaa silloin 81,4 kiloa. Tokkopa tuohon lukemaan pääsen, mutta ei hätä ole tämän näköinen. Uskon ensimmäisten 5 kilon lähtevän nopeaa kunhan vauhtiin pääsen.

Minulla kilojen karistamiseen houkuttelee erityisesti Maaliskuun toiseksi viimeisellä viikolla häämöttävä Espanjan matka. Aurinkoa Andalucian rannoilla ottaa alle 75 kiloinen Essi, ottaahan? Näin olisi ainakin suotavaa ja tavoiteltavaa.

3 kommenttia:

FaerieS kirjoitti...

Mulla on kanssa sama tavoite, juosta puolimaraton ja meinaan myös tehdä sen vasta kun painan alle 70 kg. Vielä en tiedä onko se ensi kesä vai alku syksy milloin voisi sen tehdä, mutta katsotaan :D

Ja ilman muuta 75 kg Essi ottaa Espanjassa arskaa ihanill Andalucian rannoilla!!

Pidän sulle sormet ristissä, että 19. päivä lukema toteutuu!! :D

Essi kirjoitti...

Hei tsemppiä vaan! Puolimaraton on jotenkin mahtava tavoite, siinä saa pistää itsensä kunnolla likoon.

Ja kiitos kannustuksista, pidetään lippu korkealla :)

Kaneli kirjoitti...

Hienoja tavoitteita: Puolimaraton ja aurinkomatka :)

Eiköhän ensimmäiset kilot sula melkoisen ripeään tahtiin, kun syömisiin ja liikkumisiin tulee riittävä muutos. Uskon sisukkuutesi olevan sitä luokkaa, että tulosta alkaa näkyä pian :)