maanantai 9. tammikuuta 2012

Viikko-ohjelma

Ostin Joulukuussa Suomalaisesta kirjakaupasta itselleni kuntokalenterin. Siinä on jokaisen päivän kohdalla erikseen tila johon voi merkitä lajin, ajan, kilometrit ja muut huomautukset. Lisäksi jokaisen viikon perässä on viikkoyhteenveto, jonka avulla voi helposti seurata omaa liikkumistaan.

Olen innoissani suunnitellut aina etukäteen minä päivänä teen mitäkin. Olen vuorotyössä ja sen vuoksi joudun suunnittelemaan etukäteen esimerkiksi mihin jumppaan milloinkin osallistun. Tällä hetkellä juoksuohjelmana on Juoksufoorumin ohjelma puolimaratonille. Ensi viikolle olisi vuorossa 4 juoksupäivää ja 3 Bodypumppia. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta minulla on useampi vapaa ensi viikolla enkä koe liian rankaksi esimerkiksi aamulla suoritettua juoksulenkkiä ja illalla tapahtuvaa Bodypumppia. Viikkoon mahtuu kaksi lepopäivää. Kaksi seuraavaa viikkoa menee vähän tiukemmalla tahdilla, jonka jälkeen työvuoroni ovat hieman hankalat enkä pääse esimerkiksi salille niin usein.

Toki jos tahti on tällä viikolla liian rajua, voin jättää pumppeja pois, juoksemisesta en suostu tinkimään. Kuuntelen kehoani ja jos se pyytää armoa, silloin sitä annan. En edelleenkään pidä liikkumisesta veren maku suussa.

Viikko-ohjelma
Ma: lepo
Ti: juoksu 30min + BodyPump
Ke: juoksu 45min
To: Bodypump
Pe: lepo
La: juoksu 30min + BodyPump
Su: juoksu 50min

4 kommenttia:

Alex kirjoitti...

Tuntuu tuo harjoitusviikko aika kovalta. Jos on liian kova niin helosti saattaa mennä motivaatio. Mutta hos hyvältä tuntuu ja kroppa kestää niin anna mennä!

Maratonjuoksu.fi

Essi kirjoitti...

Yritän kovasti tutkailla mitä kroppa sanoo ja jos se antaa mennä niin sitten mennään. Minulle on kuitenkin tankattu lepopäivien tärkeyttä ja yritän pitää senkin mielessä.

Ja hei kiitos hyvästä linkistä! Olenkin etsinyt jotain tuon kaltaista.

Kaneli kirjoitti...

Oman kehon kuunteleminen on tärkeää. Välillä sitä voi liiaksi innostua, kun hyvin kulkee. Maltti on valttia, silti kait välillä on haastettava itsensä mukavuusrajan ylikin :)

Minulla menossa pohdinta suunnitelmallisemmasta liikkumisesta, nythän olen vain liikkunut hyvältä tuntuu -periaatteella ;)

Mukavia juoksuja!

Essi kirjoitti...

Itselläkin oli tuossa aikaisemmin paljon sitä hyvältä tuntuu-liikkumista, mutta nyt olen huomannut suunnitelmallisuuden auttavan tässä urakassa. Ehkä kaikki ei aina mene ihan täysin niin kuin olisin suunnitellut, mutta sen avulla pystyn vähän tarkkailemaan mikä olisi minulle paras tapa liikkua ja minkälaisella aikataululla.

Mutta sinulla on niin mahtavalla mallilla tuo hyvältä tuntuu-periaatteen liikkuminen, että liekö edes sen kummempaa suunnitelmallisuutta tarvit? :)