keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Joulutorttuja ja glögiä

Nyt jo pelottaa joulu. Olen tässä muutamien päivien aikana litkinyt glögiä (enkä mitään dieettiglögiä) ja eilen tekaisin torttuja, koska vieraita oli tulossa. Nyt loput tortuista (6kpl) odottelee innoissaan syöjää. Harkitsen vakaasti torttujen heittämistä roskiin, ainoa varma tapa välttyä niiden syömiseltä.

Olen muutaman viikon ajan saanut nipistettyä kaikki herkkujen syömiset minimiin. Nyt sitten kun sortuu kerran, sitä on niin koukussa. Olen ihan varma, että aivoissani on taas joku nappi käännetty on-asentoon enkä pysty hillitsemään itseäni sipsihyllyllä. Onneksi kävin eilen kaupassa ja ostin kaiken tarpeellisen, joten uusi kauppareissu odottaa vasta loppuviikosta. Silloin täytyy ostaa myös joulutähti ikkunaan, sunnuntainahan on ensimmäinen adventti.

Tuntuu hieman tuskalliselta tämä joulun tulo. Viime joulun vietin rakkaani kanssa, joka nyt on sitten pois minun elämästäni. Hänellä on jo uusi. Minulla ei. Noh, lähden äitini nurkkiin kuluttamaan joulunpyhät. Olen kuin Bridget Jones. Senhän olen saanut kuulla jo useita kertoja.

Tiedättekö muuten, veden juomisen hyvät vaikutukset on tullut todistettua tässä muutaman viikon aikana. 1,5 litran vesipullon kun tyhjentää päivän aikana, nälän tunne ei ole niin suuri, painokin saattaa samalla hieman laskea ja iho on kuulkaas hyvässä kunnossa! Ei pidä yhtään aliarvioida sitä veden merkitystä painonhallinnassa/pudottamisessa.

Tsemppiä loppuviikkoon :)

2 kommenttia:

Absurde kirjoitti...

Löysin blogisi ja vaikuttaa mielenkiintoiselta :)

Olen tehnyt niin että heitän pois joskus ruokaa pois estääkseni itseäni mässäilemästä...häpeällistä että teen sellaista. Onneksi olen oppinut pitämään kaappini nykyisin ilman herkkuja.

Itse juon teetä ja vettä paljon estääkseni mässäilemästä loppuja sämpylöitä tai pullia(jos niitä teen).

Aah..glögi on hyvää. Ja niitä on niin monia erilaisia joita en olekaan vielä kokeillut. Netistä löytää kivoja ohjeita. Koitan tehdä niistä oman kevyt version...mutta ei se aina onnistu.

Tsemppiä blogin pitämiseen :)

Essi kirjoitti...

Kiitos kommentista :)

Minäkään en onneksi osta juurikaan herkkuja edes vierasvaraksi, sillä tiedän niiden uppoavan omaan suuhun. Kontrolli pettää, kun herkkuja on esillä :D

Täytyy itsekin etsiä joku hyvä glögiohje, kaupan sokerilitkut eivät varmasti ole paras vaihtoehto.

Hyvää joulunodotusta :)