sunnuntai 24. lokakuuta 2010

Alive

Heissan!

Elossa ollaan vaikka tauko tuntuu jatkuvan kirjottelun suhteen. Olen ollut niin kiinni opinnäytetyön teossa, että muuna aikana olen yrittänyt irrottautua tietokoneen ääreltä.

Tämä viikko on mennyt pikkusen keventäessä, mutta puntarissa se ei näy millään tavalla. Olen yrittänyt keventää normaalia syömistäni ja korvata aterioita kevyillä salaateilla. Yksi ehdoton herkkuni kuluneella viikolla on ollut porkkana-raejuustosalaatti. Ihan vaan pienellä terällä raastettua porkkanaa (tulee todella mehukasta) ja raejuustoa sekaan. Kyllä kelpaa.

Tänään kävin kuitenkin hankkimassa kaupasta paketin Allevon peruna-purjokeittoa, pakastevihanneksia ja kevytnakkeja. Näillä siis aletaan huomenna keventämään. Ruokalistaani kuuluu ensiviikolla siis edellämainittua keittoa pienellä lisällä, banaani-vadelmapirtelöä oikeilla vadelmilla (pirtelö on muuten pahaa) ja porkkana-raejuustosalaattia. En siis heittäydy kokonaan pusseille, mutta kevennän kuitenkin.

Joku joskus kysyi miksi syön pusseja jos en kuitenkaan noudata täydellisesti VLCD-kuuria. Noh, tällä hetkellä haluan saada syömiseni kuriin ja tehdä sen mahdollisimman helposti. Pussikeitot on helppo valmistaa, tiedän niiden tarkan kalorimäärän ja saan oikeankokoisen annoksen joka kerta. Ja niiden kanssa pystyy vähän pelaamaan. En useinkaan halua syödä viittä pussia päivässä vaan esimerkiksi kolme pussia ja porkkanasalaatti. On minulle ainakin toimiva ratkaisu.

Tuntuu muuten siltä, että pahin syysmasennus on nyt voitettu ja voin alkaa odottelemaan ihanaa talvea ja kunnon ensilunta. Eilen oli maa valkoisena kun lähti vähän kauemmaksi keskustasta. Olen jaksanut käydä heittämässä pari lenkkiäkin tälle viikolle, hyvä minä :)

Ai niin, äkkiä pitäisi saada paino sen alle 85 kilon, talvikengille olisi tarvetta...

Ei kommentteja: