sunnuntai 14. elokuuta 2011

Elämä voittaa

Nyt on mässäilty, on mässäilty urakalla. Ja nyt se myös loppuu. Huh mikä olo.

Olen tässä viikonlopun aikana taas pohtinut sitä, että miksi petän itselle antamani lupaukset? Minähän siitä eniten kärsin, kun kerta toisensa jälkeen epäonnistun. Tunnen itseni luuseriksi, kun jossain asiassa olen taas antanut periksi. Minä joudun elämään itseni kanssa, miksi en siis yrittäisi tehdä elämästäni mahdollisimman kivaa?

Tartuin Takkusen haasteeseen herkkulakosta. Minun herkkulakkoni alkaa kuitenkin vasta huomenna ja käsittää seuraavat asiat:

¤ karkit (myös suklaa)
¤ sipsit
¤ jäätelö
¤ roskaruoka

Herkkulakko kestää 1. lokakuuta asti. Siihen asti yritetään myös noudattaa mahdollisimman hyvin karppiruokavaliota ja ennakoida tulevat kompastuskivet. Juhlimisen tuli loppua tässä syksyn aikana (olen joka syksy pitänyt tipattoman), mutta nyt erilaiset läksiäiset, alottajaiset, valmistujaiset ja muut vainoavat minua. Mutta en lannistu. En usko alkoholin edes olevan se pahin mahdollinen riesa vaan ne yölliset pitsat ja seuraavan päivän krapulaherkut. Mutta ajattelin todellakin ennakoida tulevat tilanteet. Esimerkiksi 3.9. on eräät läksiäiset eri paikkakunnalla ja kun jään sinne yöksi, kuka estää minua ottamasta omat eväät mukaan yön/krapulapäivän varalle? Kaikki kyllä varmasti tietävät minun projektini ja haluni laihtua eikä kukaan kyseenalaista minun valintojani. Se on hienoa. Ympärillä olevien ihmisten tuki on mielestäni todella tärkeää laihduttamisessa.

Huomenna alkaa myös Aamulenkkihaaste (käykäähän etsimässä Facebookista). Haaste kestää 30.9. asti ja siinä on tarkoitus saada ihmiset käymään aamulenkillä vähintään kolme kertaa viikossa. Mikä ihana tapa aloittaa kirpsakat syysaamut, kuin reipas aamulenkki! Minä ainakin aion aloittaa aamuni lenkillä (tosin aamuhan on aika venyvä käsite näin työttömällä). Huomenna kuitenkin kello aikaisin soimassa, lenkkarit jalkaan ja reippailemaan! Jotenkin kunnolla överiksi vetäminen on saanut taas kaivattua reipastumista aikaan!

Ihan mahtavaa alkavaa viikkoa kaikille!



Ps. Oon muuten maailman huonoin missään kauko(melkein)suhteissa. Haluaisin unohtaa jo koko homman näin huikean neljän päivän jälkeen :D

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Et ole ainoa joka on herkutellut koko viikonlopun! Tuntuu että on ottanut kiinni kaiken ruuan mitä on jättänyt syömättä viimeiset viikot ja kuukaudet. Pidän leipää pahimpana vihollisena (plus valkoisia jauhoja) ja silti viikonlopun aikana on mennyt patonkia patongin perään ja peräti 2 pitsaa! Mikä siinä on kun ei osaa sanoa ei tai herkutella vain vähän? Pitää aina saada kaikki ja kaikkea! Tsemppiä kuitenkin sulle ja myös vähän mulle että huomenna alkaa taas hyvä kausi! :)

t. Anna

Anonyymi kirjoitti...

Aamulenkkihaaste kuulostaa hyvältä. Pitääpä käydä ettimässä se fb:stä. Ite tulee koiran kanssa käytyä lyhyellä pissatuslenkillä tietty joka aamu, mutta oon usein miettinyt, että kun vaan jaksais pikkasen aikaisemmin herätä, voitais tehdä pikkasen pidempi kierros. Etenkin nyt kun noi aamut alkaa olla ihanan kirpeitä! Eli pistän harkintaan...

Essi kirjoitti...

Anna: Joo, sitä helposti antaa itselleen luvan heittää ihan överiksi, kun on vähän repsahtanut. Ja uskon, että hiilarit oikeasti koukuttaa. Ja sitten kun on syönyt vähän suolasta, tarvii ehdottomasti vähän makeaa päälle :D Ja tsemppiä sinnekin, kyllä se tästä!

Hilda: Sulla onkin hyvä lenkittäjä siellä. Itse joskus ajattelen koiran hankintaa juuri sillä, että se toimisi motivaattorina (tosi hyvä syy :D) ja olisi pakko lähteä aamulla lenkille. Eikä siihen montaa ylimääräistä minuuttia menisi jos hiukan pidemmän lenkin jaksaisi tehdä. Eiköhän me siihen pystytä! :)

Excited kirjoitti...

Kyllä ME selvitään tästä ja kaiken maailman pippaloiden tuomista houkutuksista..pitää vain päättää ja pysyä päätöksessä.

Minä liityn myös tähän aamulenkkihaasteeseen, vaikken Facebookiin kuulukkaan!

Jos se siis tarkoittaa ihan kävelyä..en jaksa juosta tyhjällä mahalla aamulla. :)

Kaneli kirjoitti...

Voihan herkkulakko :D Onnea siihen ja sisukkuutta paljon!

Aamulenkit ovat ihania, parhaita, niin kesällä kuin syksylläkin. Nautitaan niistä ja niiden tuomasta hyvästä olosta, mielestä :)

Essi kirjoitti...

Takkunen: Ei se auta kuin yrittää! Minä vaan olen maailman helpoin lipsumaan omista päätöksistäni :D

Kaneli: Aamulenkit on minunkin mieleen! Ihmisiä on vähän liikkeellä ja ilma on ihanan raikast!