keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

Big size, mini size

Näin illalla/yöllä päässäni pyörii kaikenlaiset asiat. Jostain syystä tänään päällimmäisenä on ollut painonpudotus. Kävin puntarilla, joka ilmoitti pattereiden loppuneen. Päätin siinä samalla olla ostamatta uusia pattereita. Ostan ne korkeintaan 15.7. eli jätän kaksi punnitusperjantaita välistä. Puntarilukeman tuijottelu on raskasta, mieltä raastavaa. Ehkä se ei olisi niin masentavaa jos vaa'alle ei hyppäisi useita kertoja päivässä. Totta kai paino heittelee päivän aikana. Tuskastuttavaa.

Olen myös miettinyt sitä, että mitä sitten jos (KUN!!) saavutan jossain vaiheessa haluamani painon. Minkä kokoinen silloin olen? Haluaisin toki olla pieni, siro, lähes taskukokoinen. Mutta ei, ei minusta sellaista tule. Olen 170cm pitkä ja isoluinen (ihan oikeasti). Normaalipainossani lukiossa olin muita isompi. Luulin silloin olevani ylipainoinen ja liian lihava. En ollut, olin vain ystäviäni isokokoisempi. Kaksi parasta ystävääni yläaste- ja lukioaikoina ovat jotakin 155-160cm väliltä ja todellakin pienikokoisia. Tunsin itseni jättiläiseksi heidän vierellään. Lukion jälkeen liikuin paljon ihmisten kanssa, jotka olivat jotakuinkin samankokoisia kuin minä. Oli jotenkin helpompaa.

Muistaakseni KG-lehdessä sanottiin, että laihduttaessa olisi hyvä osata kuvitella itsensä normaalipainoisena. Aloinkin itse miettiä minkä kokoinen minusta olisi mahdollista tulla. Voisinko isokokoisena olla kuitenkin laiha vai näyttäisinkö kookkaan rakenteeni vuoksi aina lihavalta? Löysin netistä kuvia Australialaisesta mallista ja näyttelijästä Megan Galesta. Hän tosin on minua 10cm pidempi, isokokoinen raamiltaan, mutta silti hoikka. Ajattelin, että ehkä minun on sittenkin mahdollisuus saavuttaa hoikka olemus.

kuvat googletettu

Toki minun(kin) haaveenani olisi näyttää timmiltä, hoikalta ja kauniilta. Mutta yksi haaveistani laihtumiseen liittyen olisi se, että voisin käyttää sellaisia vaatteita, jotka nyt lihavana saa minut näyttämään entistä lihavammalta. Monesti pitää paikkansa juuri se, että liian löysät ja muodottomat vaatteet saa aikaan vielä suuremman lihavuusefektion. Joskus minulla oli todella paha tunika-aika ja puin päälleni pelkkiä suora- tai a-linjaisia tunikoita, jotka ylsivät vähintäänkin puoleen reiteen asti. Tajusin kuitenkin jossain vaiheessa, että kyseiset vaatteet saivat minut näyttämään pötkylältä.

Googlettelin vähän plus size-kuvia ja katsokaapas miten hyvältä heidän kurvikkaat vartalonsa näyttävät tyköistuvissa vaatteissa!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Megan Cale näyttää ihan uskomattomalta noissa kuvissa t. itsekin 175cm ja melko-isot-luut, sanoisinko. Olen seuraillut blogiasi pidempi aikaa ja on ollut inspiroivaa! Liikun itse samoissa lukemissa, noin 85kg kun aloitin (pahimmillani) ja nyt 77kg. Blogistasi sain ja saan edelleen paljon intoa ja ehkä myös hieman yksipuolista vertaistukea, kiitos siitä siis! :-)

t. Anna

Essi kirjoitti...

Iso kiitos! Tulin niin hyvälle mielelle kommentistasi!

Välillä tuntuu, että ei tästä mitään tule ja miksi oikein kirjoitan, mutta ihan mahtavaa kuulla, että jotakin tämä tsemppaa! Se on tavallaan vertaistukea minullekin, kun tiedän, että joku lukee ja on siellä ruudun toisella puolella! :)

Hienoa, että sielläkin paino on pudonnut ja tsemppiä!