torstai 23. kesäkuuta 2011

Day Two

Toinen päivä karppailua takana. Valitsin itselleni tämän "alakarppauksen", jossa hiilihydraatteja tulee noin 60g päivässä. Proteiinit ovat noin 25% luokkaa koko ruokavaliosta ja rasvan osuus saa kohota jopa sinne 65-70% tuntumaan. Kuulostaa hurjalta. Tietoni karppausta kohtaan olen etsinyt Internetistä vaikka lähes kaikkialla kehotetaan lukemaan ainakin yksi karppauskirja. Minulla ei tosin nyt riitä keskittyminen kirjan lukemiseen. Haen tietoni mieluiten helposti netistä. Minua saa neuvoja (kiitos jo saamistani neuvoista :)) ja otan kaikki neuvot mielelläni vastaan!

Tämän päivän ruokapäiväkirjan mukaan hiilareiden määrä oli 60.4g (17%), proteiinit 80,4g (22%) ja rasvaa 99.8g (61%). Kaloreita koko päivälle kertyi 1493. Lasken määrät kiloklubin avulla. Miltä nämä määrät vaikuttavat? Ja paljonko kaloreita karppaamalla päivässä saisi tulla, onko merkitystä? Proteiinien määrää minun pitäisi hieman nostaa. Kunhan saan nektariinit syötyä, taidan jättää hedelmät pois kokonaan. Ainakin hetkeksi. Kasvisten osuus minulla on kuitenkin melko suuri ja olen eilen ja tänään popsinut lähes kilon vihanneksia. Pitäisikö niiden määrää vähentää?

Tämä ja eilinen päivä ovat menneet vähän kokeillessa ja syöden jotakin tuttua ja yksinkertaista. En ole uskaltanut lähteä kokeilemaan mitään karppiherkkuja vielä, koska haluan ensin katsoa toimiiko tämä. Laihtumisen lisäksi toivoisin saavani apua refluksitautiini. Jossain sanottiin, että karppaamisella voi olla hyviä vaikutuksia siihen.

Tänään selätin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan yhden oikean vaaran. Ystäväni pyysi minua kaveriksi Hesburgeriin. Jostain syystä minun oli todella helppoa valita salaatti. Mielessäni ei edes käynyt ottaa hampurilaista ja ranskiksia. Olin todella iloinen, kun huomasin kuinka vähän hiilareita tonnikalasalaatissa oli vaikka kaveriksi ottaa kurkkumajoneesia. En edes koskenut leipään. Hyvä minä! Tässä karppauksessa tuntuu olevan hyvää juuri se, että jotakin herkkuja saa syödä. Muissa dieeteissä tuntuu olevan yleisenä sääntönä, että kaikki herkut ovat pahasta jolloin niihin on houkutus sortua ja huomata kuinka TAAS on epäonnistunut. Mutta salaatin lisukkeena parmesan-juusto ja kurkkumajoneesi, nam nam!

Ei kommentteja: