keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Ka...kar...karp...KARPPAUS!

Nyt se alkoi! Nimittäin karppaus!

Kun olin äitini luona käymässä, hänen miehensä toteutti (ahhahaa, kovasti yritti :DDD) karppiruokavaliota. Hänen ystävänsä oli pudottanut sen avulla usemman kymmenen kiloa, jonka myötä äitini mies oli innostunut myöskin karppaamisesta. Tuntuu, että koko hiilihydraattihässäkkä kantautuu joka puolilta korviini ja päätin antaa sille mahdollisuuden.

Eilisen illan lueskelin kaikkea karppaukseen liittyvää ja suunnittelin ruokavaliotani. En joudu muokkaamaan listaani täysin uusiksi, mutta minun on pidettävä huolta etenkin siitä, että syön säännöllisesti ja tarpeeksi. Uskon karppaamisen olevan siinä mielessä kokeilemisen arvoinen juttu, sillä minulla on lupa herkutella. Karkkihimon ja siitä kieltäytymisen uskon olevan ensimmäisten päivien suurin huolenaihe, mutta pääsen kuitenkin herkuttelemaan esimerkiksi juustolla! En ole ostanut kotiini juustoa ties kuinka pitkään aikaan, mutta nyt voin laittaa fetaa/halloumia esimerkiksi salaatin joukkoon. Nam nam!

En ole mikään karppauksen asiantuntija ja varmasti alku menee opetellessa ja miettiessä. Minulle saa vapaasti antaa vinkkejä! Katsotaan mitä tästä tulee.

Ps. Mitäs sanotte tuosta Suurimman Pudottajan Vickystä? Eikö oo melkonen lehmä?! :D

4 kommenttia:

Excited kirjoitti...

Paras neuvo minkä itse olen saanut Toppahapalta ja minkä olen kokenut hyväksi on se, että syöt lähes 100g proteiinia päivässä, rasvaa voi syödä kans ihan kivasti (vie nälän tunteen) ja tärkein, pidä hiilarit alle 100g päivässä. Mä olen syönyt n. 80g hiilareita vaan nyt 2 päivää ja hyvin on toiminut, paino vaan laskee.

Käytä ruoanlaitossa kuohukermaa, juustoa, kananmunaa. Varo ettet syö liikaa hiilareita, sillä sitten se runsas rasva mikä on sallittua karppauksessa vain varastoituu elimistöön.

Hyväkarppaatko sinä vai karppaatko? Oikeaoppinen karppaus taitaa sallia vain noin 40 g tai vähemmänkin hiilareita päivässä, mut mä en pystyis siihen...

Mun blogista löytyy hyviä karppausreseptejä, kantsii tsekata.

Essi kirjoitti...

Heippa!

Ehkä lopullinen innostus karppaamiseen syntyikin juuri blogisi kautta ja viimeistään herkullisen näköinen jauhelihakiusaus vei mennessään :D

Olen ajatellut aloittaa "alakarppauksella" ja olen suunnitellut ruokalistani etukäteen nyt noin neljälle päivälle. Se taitaa toimia parhaiten. Tänään hiilareita tuli alle 60g ja proteiineja hieman yli 100g.

Hienoa kuulla, että karppaus toimii! Toivottavasti toimii minunkin kohdallani. Kunhan vain pidän syömiset kurissa :)

Allie kirjoitti...

SP:n Vicky saa rauhallisemmassakin tyypissä aikaan väkivaltasia mielitekoja. Ihanaa, että joku muukin on huomannut saman :D

Essi kirjoitti...

Joo! Jotenkin jaksoin toivoa, että tänään se ois äänestetty pois, mutta pitihän se arvata, ettei paha lähde kulumallakaan :D