sunnuntai 22. elokuuta 2010

Easy like sunday morning

Sunnuntai, päivitysten aika.

Aamulla astuin puntarille ja jouduin hieman pettymään. Viikossa oli lähtenyt vain kilo pois. Paino on nyt 88.4. Viime viikolla tosiaan painoa oli noin 89.5. Kai tuosta kilostakin pitäisi olla onnellinen, onhan kaikki aina alaspäin ja kohti tavoitetta. Jotenkin sitä vaan toivoo, että paino tippuisi joka viikko vähintään sen kaksi tai kolme kiloa. Ja onhan se mahdollistakin, sillä tämä viikko ei ole mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Maanantaina sorruin nachoihin ja liikuntaa en ole harrastanut muuta kuin työmatkapyöräilyt. Ensi viikolla terästäydyn.

Ensi viikkoa varten päivitin myös sykemittarini. Tein mittarin kuntotestin ja sen perusteella mittari laati minulle uuden ohjelman. Kuntotestin tulokseksi tuli 43 mikä on hyvä tulos. Mutta ehkä olisi pitänyt jättää testi tekemättä sillä viikkokulutukseni liikunnan suhteen täytyisi olla 3000 kcal ja se pitäisi tapahtua ajassa 4 h 45 min. Tai tietenkin liikuntaa saa harrastaa enemmänkin, kuin tuo vajaa viisi tuntia, mutta tuollaiset lukemat mittari antoi ohjeiksi. Miten ihmeessä minä kulutan 3000 kaloria, kun 2000 kalorin kulutuksessakin on vaikeuksia? Pitää ilmeisesti todella skarpata ensi viikolla.

Kulutan rauhallisella lenkillä noin 450 kaloria tunnissa. Jos käyn joka päivä tunnin lenkin, kulutan 3150 kaloria. Okei, tämä saattaisi onnistua. Mutta en tiedä onko minulla motivaatiota käydä joka päivä tunnin lenkkiä. Toivoisin, että olisi.

Olen tässä viikonlopun aikana tutkaillut toisen paikallisen kuntosalin tarjontaa. Siellä on todella monipuoliset ryhmäliikuntatunnit, joita olisi mukavaa lähteä testaamaan. Haluaisin erityisesti jatkaa pumppitunteja ja muita lihaskuntoa kasvattavia ohjelmia. En sitä paitsi laihdu tai ainakaan usko laihtuvani kauniisti, jos en harrasta minkäänlaista lihaskuntoon vaikuttavaa urheilua. Kuntosalille lähdössä on vain kaksi ongelmaa. Raha on ehkä suurin, sillä syksyllä olen taas opiskelijan tienesteillä ja sillä ei paljon ylimääräistä tehdä. Kuntosalikortti maksaa noin neljäkymppiä kuussa ja se on aika suuri investointi minun lompakolleni. Toinen ongelma on kaikki ne muut ihmiset, jotka salilla käy. En ajattele, että he katsovat minua ja mitä minä teen, mutta joku siinä mättää. Katsotaan nyt.

Ei kommentteja: