sunnuntai 15. elokuuta 2010

Spending my time

Kello on 16.42 sunnuntai-iltapäivänä ja minä makaan vielä sängyssä. Koko yön pää oli niin kipeä, etten saanut nukutuksi ja tänään sitten olen aukaissut silmäni ensimmäisen kerran noin puoli kahden aikoihin. Siitä saakka olen venynyt peiton alla.

Aamupalaksi tänään maistui Nutriletin metsämarjapirtelö sekä puoli litraa vettä. Viime viikolla mahani oli niin sekaisin, että päätin aloittaa maitohappobakteerikuurin. Syön siis joka aamu myös tabletin sellaisia, kalaöljykapselin ja monivitamiinitabletin (joka kylläkin loppui perjantaina). Sen jälkeen olen pistänyt suuhuni kaksi kevytnakkia ja noin kourallisen pistaasipähkinöitä. Kuten huomaa, ruokailuni ei ole mitenkään kurinalaista pussien syömistä. Jos näin olisi, joko painoni olisi paljon pienempi tai sitten retkahtaisin herkkuihin yhä useammin. Sitten jos ja KUN olen hoikempi ja totuttaudun normaaliin syömiseen, on ateriarytmin opettelu ehdottomasti yksi tärkeimmistä jutuista.

Olen koko kesän kulkenut pyörällä töihin, jostakin on löytynyt sinni kulkea pyörällä myös sateisina päivinä. Viime viikko oli iltavuoroa ja melkein koko viikko myös sateista (ei edes ollut, uskottelin itselleni niin). Siispä kuljin työkaverini kanssa kimppakyydillä tämän huikean vajaan neljän kilometrin matkan töihin. Nyt kuitenkin on niin, että pyöräni on työpaikalla ja se pitäisi hakea sieltä pois. Se tarkoittaa siis sitä, että minun on tänään lenkkeiltävä ja haettava pyörä. Laiskuuteni meinaa nostaa kuitenkin päätään ja hokee, että voin ihan hyvin huomenna aamulla kävellä töihin ja polkea iltapäivällä kotiin. Jos teen näin, aamulla vihaan itseäni. Katsotaan.

Lisäsin muuten sivupalkkiin tickerfactory.comista tuollaisen painonpudotusjanan. Siinä näkyy kuinka paljon olen pudottanut ja kuinka paljon on vielä jäljellä. Tsemppaiskohan tuo pudottamaan painoa tehokkaammin? Minusta tuntuu, että tässä tilanteessa on käytettävä kaikki oljenkorret. Ensimmäistä kertaa laihdutuspäätöksen jälkeen kilot ovat oikeasti lähteneet putoamaan. En halua enää takapakkia tai jojoilua. Ja ennen kaikkea haluan elää normaalipainoisen ja terveen nuoren aikuisen elämää.

Ei kommentteja: