torstai 19. elokuuta 2010

These Boots Are Made For Walking

Mielipuuhaani on haaveilu. Haaveilu varsinkin siitä, miltä näyttäisin pari kymmentä kiloa hoikemmalta. Mitä vaatteita silloin käyttäisin? Oppisinko kävelemään korkokengillä? Näyttäisinkö ne jalassa hyvältä? Kuinka ihana olisi ostaa vaatteita joita haluan, ei vaatteita jotka mahtuvat päälleni. Illan ratoksi taiteilin muutaman toiveasukuvan H&M:n sivuilla. Tässäpä tuloksia.

Olen haaveillut shortsien käytöstä jo iät ja ajat. Joinakin vuosina erehdyn sellaiset jalkaani laittamaan ja jälkeen päin hoen itselleni, että älä ikinä tee niin uudestaan. Tänä kesänä ostin kuitenkin jälleen farkkushortsit ja itseasiassa ne näytti läskipolvia lukuunottamatta melko hyviltä.

Tein ystäväni kanssa pienen diilin ensi kesää ajatellen. Seuraavassa Alhonkaturockissa minun täytyy olla paikalla joko shortseissa tai lyhyessä hamessa/mekossa ilman leggingsejä. Se tarkoittaa siis armotonta jalkatreenausta vuoden ajan.

Tämän kuvan vaatteet ovat kivan rennot ja kesäiset. Yksi haasteeni tulee olemaan myös käsivarsien kuntoonlaitto. Höllyvät allit eivät innosta ketään laittamaan hiatonta paitaa päälle vaikka hellettä riittäisi.
 
Tämän asun suunnitelin ensimmäisenä. Tämä on mielestäni kiva alkusyksyn tai loppukevään asu. Syksyisin rakastun konjakin väriin vaatteissa. Joka syksy haluan ostaa ruskean nahkatakin, mutta koska minulla ei ole siihen sopivia kenkiä, se jää ostamatta. Jos hyvät kengät löytyvät, minulla ei ole sopivaa laukkua. Nyt olen tilaukseen laittanut juurikin tämän kuvassa näkyvän laukun ja harkitsen toden teolla kuvan kenkiä. Olen vain sitä mieltä, että korkokengät eivät ole lihavien ihmisten juttu. Ne saavat ainakin minut, 170cm pitkän ja leveän ihmisen näyttämään jättimäiseltä.

Mutta kuten joku on joskus sanonut, laukut ja kengät mahtuu aina.


Syksyssä on ihanaa se, kun ilmat viilenee ja saa vetää (ison) neuleen päälle. Muhkea ja paksu neule tuo lämpöä ja turvallisuutta kylmiin syysiltoihin.

Tämä neuletakki on minulla myös tilauksessa, toivottavasti se näyttää hyvältä. Sitä paitsi, eikö pystyraitojen pitäisi hoikistaa?

Ostin viime vuonna mustat farkkuleggingsit ja ne jäi jostain syystä käyttämättä. Muistaakseni ne oli jotenkin väärän malliset. Kaivoin ne nyt yllättävän housupulan vallitessa kaapista esille ja en keksi miksi  ne eivät olleet keväällä hyvät. Todennäköisesti ne tulevat olemaan talvella paljon käytössä.

Rakastan kuvan kenkiä <3


Yksi suuri ongelma minun pukeutumisessa on se, että se on jämähtänyt paikoilleen. En pääse eroon opiskelijan lookista. Haluaisin pukeutua nuorekkaasti, rokahtavasti ja minun tyylilleni sopivasti, mutta siisteyttä ja ryhdikkyyttä haluaisin lisää.

Kuvan jakku olisi oikein sopiva minun vaatekaappiini. Ainoa asia miksi se ei ole jo minulla on se, että ison ihmisen on vaikea löytää hyvännäköistä jakkua niin, että se myös istuisi täydellisesti. Huonosti istuva jakku on todella ruman näköinen ja tekee jopa isomman näköiseksi. Olen kylläkin jakkua ostaessani sortunut siihen virheeseen, että ostan liian pienen koon, joka kiristää eikä käsiä voi liikuttaa eteen.

Monivärinen leopardikuvioinen toppi tuo mielestäni hyvin särmää tähän kokonaisuuteen.

Tämä voisi olla minun ulkovarustukseni näin syksyllä. Olen samanlaista takkia metsästänyt jo viime syksynä ja nyt taisi osua kohdalle minulle se oikea (jos vain koot riittävät ainakin 44 asti).

Kuten huomaa, farkkuleggingsit on tässäkin kuvassa. Voi kuinka haluaisinkaan hoikat ja sopusuhtaiset jalat. Miksi minä olen kaikista muotivillityksistä rakastanut juuri laihoille jaloille tarkoitettuihin trikoopöksyihin?

Huivi on ihanan runsas ja tuo näyttävyyttä mustalle asulle. Kengät ja laukku nyt ovat muuten vaan ihania. Me likes.



Tässä vähän tällaista juhlavampaa asua. En tiedä onko tämä ihan täysin minun makuuni, mutta on tässä jotain hyvääkin.

Kaulakoruröykkiä on ainakin ehdoton plussa ja mahdollinen pikkujouluhankinta. Olkaimeton mekko olisi NIIN ihana, mutta saa odottaa ainakin vielä vuoden 2011 pikkujouluja.

Kuvan laukku on ehkä maailman epäkäytännöllisin. Minusta se on kaunis, mutta kun sain sen käteeni, se oli littana kirjekuori. Sinne ei mahdu edes puhelinta. Laukkuun saa mahdutettua papereita ja seteleitä, ei muuta.

Kengät ovat samat tutut jo aikaisemmasta kuvasta.

Henkkamaukka on keksinyt hyvän tavan mainostaa tuotteitaan. Yläkulmaan ilmestyy automaattisesti tuotteiden hinnat ja kuvat saa jakoon vaikka Facebookkiin tai Twitteriin. Minä päätin jakaa suunnittelemani kuvat täällä.

Omia asukokonaisuuksia pääsee tuunailemaan osoitteessa H&M.

Ei kommentteja: