sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Plans

Eilinen baarireissu vaihtuikin vain shoppailuun Ikeassa. Vaihtoehto kävi minulle todella hyvin ja nyt olen iloinen kun saan kirjoitella tätä sängystä ilman krapulaa. Kaikki vapaapäiväni tahtovat mennä hyvin hitaina ja rentoina. Kun ei ole mitään pakollista tekemistä, miksi en vastapainoksi ottaisi näistä päivistä kaiken irti laiskottelun osalta. Aamuinen auringonpaiste on vaihtunut harmaaseen pilvisäähän, mittariin en ole vielä edes vilkaissut. Jos siellä ei ole kovinkaan pakkanen (Forecan mukaan -8), voisin kauppareissulla suunnata myös pienelle lenkille.

Eilisen syömiset oli taas mitä oli. Illalla telkkaritasoa kootessani söin pakasteesta täytettyjä einesleipiä. Onneksi ystäväni oli täällä, joten sain tarjota hänelle toisen leivän, eikä minuun tullut sitten kaloreita kuin yhden verran. Toisin olisi ollut, jos yksin olisin iltaa viettänyt. Aamulla huomasin, että vettä oli tullut juotua liian vähän ja suolaista syötyä liian paljon sillä silmät olivat turvoksissa. Jotenkin sen huomaa naamasta heti millaisella ruokavaliolla on elänyt. Tänään on siis aika ryhdistäytyä ja huomenna ottaa eväät mukaan töihin. En voi suunnata jokaisella ruokatunnilla johonkin pikaruokalaan, edes rahallisesti.

Tiistaina olisi mahdollisesti tarkoitus tutustua uuteen kuntosaliin. Olisihan se helppoa, jos ei tarvitsisi kävellä kuin tien toiselle puolelle ja pääsisi punttailemaan. Tosin olen miettinyt pienen kotikuntosalin hankkimista. Siihen kuuluisi jumppapallo sekä kuminauha (kahvoilla). Painot minulla jo löytyykin. Kysymys kuuluu, tuleeko minulla kotona jumpattua? Onko minulla tarpeeksi motivaatiota kuntoilla kotona vai saanko itsestäni enemmän irti menemällä salille? Tätä täytyy pohtia.

Nyt taidan kuitenkin tehdä kauppalistan ensi viikoksi. Aion suunnitella koko viikon ruokalistan valmiiksi, käydä korkeintaan kaksi kertaa kaupassa ja kuluttaa jokaisella viikolla enintään 50e. Tämä auttaa minua sortumasta turhiin ja huonoihin ostoksiin sekä säästämään rahaa. Katsotaan miten onnistuu. Maanantaista eteenpäin minulla on dieetti myös kulutustottumuksilleni. Haluan katsoa kuinka paljon pystyn kuukaudessa säästämään ja mihin sitä rahaa oikeasti meneekään.

Ei kommentteja: