keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Go Essi Go

Tänä aamuna hyppäsin puntarille ja sen jälkeen sainkin hyppiä innosta sillä lukema oli 80,9kg!!! No okei, olen ihan varma, että huomenna aamulla paino on kivunnut taas ainakin yli 81 kilon. Minulla taisi olla perjantai punnituspäivänä aikaisemmin? Taidan pitää sen ja ilmoittaa tännekin viikottaisen lukeman sitten perjantaina.

Ilma alkaa lämmetä, mutta Meri-Lapin mahtava tuuli on tuivertanut jo useita päiviä niin kovaa, että todennäköisesti liikkuisin taaksepäin jos yrittäisin lenkille lähteä. Odottelen parempia ilmoja. Sillä aikaa keskityn syömisiin. Tänään suuhun on mennyt aamupalaksi puuroa, lounaaksi 1 tortilla, välipalaksi rahkaa, päivälliseksi 2 tortillaa ja iltapalaksi rahkaa. Tortillan täytteenä oli naudan paistijauhelihaa, linssejä, salaattia, tomaattia ja kurkkua. Ei siis mikään suuren suuri kaloripommi. Ei hyvän tarvitse aina lihottaa!

Testailin aikaisemmin Go Fat Go-haastetta, jonka jälkeen pasta, riisi sekä leipä ovat jääneet lähes kokonaan ruokavaliostani. Silloin tällöin haen Subilta patongin, mutta kotiin en ole leipää ostanut aikoihin. Leipä sujahtaa minulla liian helposti suuhun ja saan kaloreita turhaan. Samalla leivän jäädessä pois, on myös juuston kulutus mennyt minimiin. Salaattiin saatan lisätä feta-juustoa, mutta siihen se sitten jääkin. Pizzat, hampurilaiset ja ranskalaiset olen unohtanut jo aikoja sitten. Niitä en enää edes himoitse. Vielä kun suklaan saisi pois ruokalistalta niin kaikki olisi hyvin.

2 kommenttia:

Iso P kirjoitti...

Vautsi, hieno homma! Mä oon taas ajautunut hiukan syömään leipää (kun se on niin helppo aamu- tai iltapala), mutta pitäisi rajoittaa tai oikeastaan lopettaa se. Tulee liian helposti syötyö myös sitä juustoa niinkuin sanoit.

Essi kirjoitti...

Leipä oli kauan minunkin kompastuskiveni. Aamu- ja iltapalan lisäksi se oli turhan usein myös välipala.

Vaihtoehtoisena aamupalana tällä hetkellä syön todella helpon pikapuuron. Pirkalta löytyy melko edullisia valmiita annospusseja (vadelma-omena on suosikki) joihin vaan vesi sekaan. On toiminut ainakin minulla :)